Webinar: ‘De nieuwe conceptkerndoelen Nederlands zijn bekend, wat betekent dit voor jouw effectief lees- en taalonderwijs?’

Inspiratie • Naast onze succesvolle sneak previews en Academie-trainingen biedt De Schoolschrijver webinars rondom belangrijke thema’s uit het lees- en taalonderwijs

De nieuwe conceptkerndoelen Nederlands: lezen, schrijven, spreken en luisteren in samenhang zijn bekend, wat betekent dit voor jouw effectief lees- en taalonderwijs?

Gastspreker Joanneke Prenger, curriculumontwikkelaar en taalexpert bij SLO, is nauw betrokken bij de vernieuwing van de kerndoelen. In dit webinar vertelt zij over actuele inzichten met betrekking tot effectief lees-en taalonderwijs. Tevens laat ze zien hoe deze inzichten in de nieuwe conceptkerndoelen verwerkt zijn en biedt ze handvatten om daarmee aan de slag te gaan in de praktijk.

Hoofd Ontwikkeling Liesbeth Delgijer, legt de verbinding met de aanpak van De Schoolschrijver. Zij laat zien in hoeverre de doorlopende Leerlijn Lezen en Schrijven (gr. 3-8) aansluit bij de conceptkerndoelen Nederlands. De Leerlijn is een complete methodiek voor lezen (voortgezet technisch en begrijpend lezen), geïntegreerd met schrijven, spreken en luisteren.

In het kort:

  • Gratis webinar ‘De nieuwe conceptkerndoelen Nederlands zijn bekend, wat betekent dit voor jouw effectief lees- en taalonderwijs?’
  • Met Joanneke Prenger, curriculumontwikkelaar en taalexpert bij SLO
  • Datum: dinsdag 7 november
  • Tijd: 15.30-16.30 uur
  • Locatie: online
  • Inschrijven: via de agenda
  • Voor wie: Directies, Experts taalonderwijs, IB’ers, Leerkrachten, Leesconsulenten, Leescoördinatoren, Onderwijsadviesdienst, Scholen met subsidie Masterplan basisvaardigheden, Taaladviseurs, Taalspecialisten

Anderen zeggen:

‘Het heeft mijn verwachtingen overtroffen. Ik heb veel leuke nieuwe ideeën opgedaan, die direct toepasbaar zijn in de klas. Ook in mijn rol als taalcoördinator kan ik hier veel mee richting het team qua inspiratie.’ – Leerkracht

‘Het was een enorm inspirerende sessie. Zoveel leuke ideeën die direct mogelijk zijn in de klas. Boven verwachting!’ – Leerkracht

‘Was heel leuk, mooi om van die korte opdrachtjes bij een boek of gedicht te hebben. Leuk om dat ook vaker zelf te bedenken bij een boekintro.’ – Leesconsulent