Image for Tialda Hoogeveen

Tialda Hoogeveen

Zodra ik kon schrijven en lezen, deed ik niet anders dan boekjes, brieven en dagboeken maken en de bibliotheek leegplunderen. Lezen maakte mijn wereld groter. Het bracht me naar plekken waar ik anders nooit zou komen. Naar Pompeï, een glazen lift in de lucht of in een dierenlijf. De personen in de boeken gaven mij woorden voor wat ik voelde en beleefde. Gevoelens zoals onzekerheid of angst bijvoorbeeld. Of ze deden juist dingen die ik zelf nooit zou durven, maar stiekem wel zou willen. Als Schoolschrijver wil ik kinderen deze rijkdom van taal en verhaal meegeven.

Tialda schrijft vooral non-fictie kinderboeken zoals Zomerzon en Oerstoer. Naast jeugdboekenschrijfster is ze journalist en schrijft ze voor onder andere Gooi- en Eemlander en de Vogelbescherming.

Zodra ik kon schrijven en lezen, deed ik niet anders dan boekjes, brieven en dagboeken maken en de bibliotheek leegplunderen. Lezen maakte mijn wereld groter. Het bracht me naar plekken waar ik anders nooit zou komen. Naar Pompeï, een glazen lift in de lucht of in een dierenlijf. De personen in de boeken gaven mij woorden voor wat ik voelde en beleefde. Gevoelens zoals onzekerheid of angst bijvoorbeeld. Of ze deden juist dingen die ik zelf nooit zou durven, maar stiekem wel zou willen. Als Schoolschrijver wil ik kinderen deze rijkdom van taal en verhaal meegeven.

Tialda schrijft vooral non-fictie kinderboeken zoals Zomerzon en Oerstoer. Naast jeugdboekenschrijfster is ze journalist en schrijft ze voor onder andere Gooi- en Eemlander en de Vogelbescherming.

Werkt mee aan: Academie, Halfjaarprogramma, Maandprogramma live, Jaarprogramma live

Ken je deze Schoolschrijvers al?

Femke Dekker

Er is iets met boeken. Er is iets met lezen. Als je eenmaal gegrepen bent door een boek, laat het... Lees meer!

Lida Dijkstra

Vaak verzinnen we met de hele klas omkeerwoorden, rijmpjes of een verhaal. Want jonge mensen zitten propvol fantasie en ideeën.... Lees meer!

Selma Noort

Als Schoolschrijver kom ik lekker vaak en kan ik de kinderen leren kennen – en hun verhalen horen. Vaak zeggen... Lees meer!